Selver

Ettevõttest

Selver on Eestis tegutsev super- ja hüpermarketite kett, mis kaupleb peamiselt toidu- ja esmatarbekaupadega. Selveril on 45 kauplust üle terve Eesti. Selveri peamine eesmärk on luua ja hoida kliendi usaldust, teenindada kiiresti ja asjatundlikult ning pakkuda kvaliteetseid kaupu.

Ärivajadus

Selveri vajadus oli lihtne ja selgesti mõistetav – kaotada ära venivad ja pikad järjekorrad kauplustest ning kiirendada ostuprotsessi. Kuna ettevõte ei soovinud suurendada tööjõukulu kassiiride näol, tuli leida lahendus tehnoloogia abil.

Lahendus

Nixor koostöös oma partneri Datalogicu-ga arendas Selverile Self-Shopping Iseostu lahenduse. Iseostlemine toimub spetsiaalse Joya skanneri abil, mis on kliendi nn mobiilne personaalne “kassa”. Peale skaneerimist asetatakse tooted kohe ostukotti ning klient ei pea enam kaupu laduma ostukorvist kassalindile. Kaupade eest tasumine toimub isemakseterminalis. Iseostlemine loob kliendile suuremad võimalused võrreldes tavapärase Iseskaneerimise lahendusega, kuna lisaks toodete skaneerimisele kuvab ostupult mitmesugust infot toodete, kampaaniate ja ostukorvi kohta. Selverisse juurutatud lahendus nimetati SelveEkspress-iks.

Eelised kaupmehele:

  • suurem käive ja ostukorv
  • väiksemad tööjõukulud
  • rohkem ostutehinguid ja lojaalsemad püsikliendid
  • tavakassade suurem läbilaskevõime
  • võimalus suhelda kliendiga interaktiivselt
  • lisareklaami tegemine ostuotsuse momendil
  • innovatiivsuse kuvand

Eelised kliendile:

  • suurem ostumugavus
  • rohkem privaatsust
  • kiirem ostlemine tavaostuga võrreldes
  • rohkem informatsiooni toodete, kampaaniate ja ostukorvi väärtuse kohta

Tulemus

SelveEkspress on mugavusteenus püsikliendile ehk Partnerkaardi omanikule, mille eesmärk oli ja on pakkuda kliendile alternatiivi, mitte aga asendada teenindajat. SelveEkspressi kasutuselevõtt on andnud kliendile uue võimaluse ostlemiseks – midagi uut ja ebatraditsioonilist. Klient saab kiiremini oma ostud sooritada, hoida kuludel pidevalt silma peal ning lahendus tagab privaatsema ostlemise. Lahendus on märgatavalt vähendanud järjekordi kauplustes ning andnud võimaluse suurendada kassa läbilaskevõimet. Tihti ei ole võimalik traditsioonilisi kassasid juurde panna, sest lihtsalt ei ole ruumi, kuid SelveEkspressi makseterminale mahub samale pinnale rohkem

Selver tõdeb, et teenusega ollakse rahul, kuna klientide arv on suur, kes teenust regulaarselt kasutavad. Aastate jooksul on SelveEkspressi lahendust ka mitmeti arendatud (paberil lepingust loobumine, poolikud ostukontrollid, boonusmakse, kampaaniate kuvamine, allahinnatud toodete ise skaneerimine jne), mis on toonud rahulolu juurde. SelveEkspress toetab Selveri kuvandit olla uuendusmeelne, kuna sellise lahenduse võttis Baltikumi jaekaubanduses esmakordselt kasutusele Selver.

Kliendi kommentaar

“SelveEkspress toetab Selveri Kuvandit olla uuendusmeelne. Sellise lahenduse võtsime kasutusele Eestis jaekaubanduses esimesena. SelveEkspress on andnud võimaluse suurendada kassa läbilaskevõimet ning positiivne on ka see, et kassajärjekorrad on lühemaks muutunud.” – kommenteeris Selveri Müügiprotsesside juht Marju Mikli iseostlemise kasutuselevõttu.