Uudised

Innovaatilised tehnoloogialahendused NRF 2017 kaubandusmessilt

veebruar 15, 2017
Kaubandus

Nagu varasematel aastatel käis Nixor ka sel aastal uudistamas suurimat kaubandusmessi NRF 2017, et tutvuda ja näha oma silmaga värskemaid ja uusimaid tehnoloogialahendusi. Koostöös mitmete Nixori põhipartneritega nagu Toshiba Global Commerce Solution (Toshiba GCS), Worldline, Zebra jpt olid messile kutsutud ka mitmed Euroopa juhtivad jaekaupmehed. Eestist olid kohal Coop Eesti, Tallink Grupp AS, Kaubamaja AS, Selver AS.

Executive inspiration trip to NRF 2017” tuur, mille peakorraldajaks oli Toshiba GCS, sisaldas endas New Yorki valitud kaupluste kontseptsioonide külastust (“Retail Safary”), NRF EXPO giidiga tuuri, privaat konverentsisessioone, esitlusi ja muuhulgas ka ühe maailma suurima kaubamaja, Macy, esitlust teemal “Macy‘s omnichannel and customer approach“. Üheks ürituse kulminatsiooniks kujunes Toshiba GCS-i Times Square kontoris olnud ürituse lõpupidu, mille raames pandi kõikide nimetatud programmiga liitunud kaupmeeste logod Toshiba GCS-i Times Square reklaampinnale.

EXPO-l suuruudist ei sündinud. Apple iPhone sarnast uut tehnoloogiat messil tõesti kellelgi esitleda ei olnud, kuid sellegi poolest oli näha palju uut ja põnevat. Järgnevalt on ära toodud mõningad kaubandust puudutavad innovaatilised tehnoloogialahendused, mis väärivad mainimist ja lähemalt tutvustamist.

Värske toidu tellimussüsteem – Deli Order System (tootja Toshiba GCS)

Tellimussüsteem kaupluses külma-, kuuma-, kala- ja lihaleti järjekorras, kus klient sisestab oma soovi süsteemi ja saab vabalt tegeleda muude ostudega. Kui tellimus on valmis, on see nähtav suurelt ekraanilt või saab klient teavituse oma mobiilile vastava äppi kaudu.

Toshiba_DeliOrderSystem

Müügi- ja kassasüsteemi platvorm –  TcxElevate  (tootja Tosbiba GCS)

Uudne müügi- ja kassasüsteemi platvorm, mis võimaldab ühtsesse terviksüsteemi lisaks olemasolavetele süsteemidele juurde lisada uued trendikad süsteemid (iseteenindus, elektroonilised tootesildid, iPAD/TAB-il põhinevad ostuassistendi lahendused, e-pood jne), kui ka vanad hästi töötavad lahendused. Lahendus sobib eelkõige suurtele kauplustele, et muuta organisatsioonis kasutavate kaubandustehnoloogiate integreerimine ja haldamine lihtsaks.

Elektroonilised tooteetiketid – DisplayData ESL (tootja DisplayData)

DisplayData tootevalik koos sildi kvaliteediga köitis suurt tähelepanu. Süsteem on võrreldes konkureerivate lahendustega esinduslik ja silmapaistev. Valikus on 16 erinevat mudelit (suurust) koos variatsioonidega (värvid, külmakindlus, veekindlus, Bluetooth), mis katab iga kaupmehe vajadused. Lisaks jätkuv tarkvaraarendus, et info- ja hinnamuutus võiks olla sedavõrd dünaamiline nagu on see näiteks lennunduses/hotellinduses – nõudlusest ja konkurentsist ning kasvõi ilmast tulenevalt.

displayData_e-sildid

Uue põlvkonna kaardimakseterminal – VALINA (tootja Worldline)

Valina on Androidil põhinev puuteekraaniga kõik ühes kaardimakseterminal, mis on mõeldud kioskitesse, makseautomaatidesse, ühistransporti ja muudesse sarnastesse kohtadesse, kus makse toimub ilma teenindaja juuresolekuta. Terminalil on kiip-, magnetkaart- ja NFC maksed ning sisseehitatud lähedusandurid ja muud tehnilised võimalused, mis loovad lisavõimalusi erinevate maksete teostamiseks.

Valina

Kliendi näotuvastus – Attention Analytics (tootja Quividi / Worldline)

Videoanalüütika jaekaubandusele, mis tuvastab kliendi vanuse, soo, tuju ning teeb üldist statistikat kaupluse külastajatest. Lahenduse abil saab mõõta selgemalt kes ja mis aegadel kauplust külastavad, kuidas nad nähtavasse reklaamis suhtuvad jne.

Customer_face_analysis

Uue generatsiooni iseostlemispult – Joya Touch Android (tootja Datalogic)

Joya Touch iseostlemise puldid on viidud Android platvormile, mis laiendab ostupuldi kasutust veelgi enam. Lisaks olemasolevale kiirendusmõõturile, vibratsioonile, bluetooth-ile ning juhtmevaba laadimisele on tootel olemas ka kõlar ja mikrofon. Iseostlemise puldi saab muuta töövahendiks, et teostada inventuure, hinnakontrolle ja suhelda näiteks Skype vahendusel teiste töötajatega. Sobib lisaks jaekauplustele ka hästi ehituskauplustesse.

datalogic_joya_touch

Lähendusturundus – iBeacon (mitmed tootjad)

NRF-il oli erinevaid tehnoloogiad lähendusturunduse valdkonnast, mis tähendab saata õigele sihtgrupile õige sõnum õigel ajal. Sarnaselt töötab ka BLE tehnoloogia, kus õiges vahekäigus õige kampaaniatoote läheduses saab klient ostupulti või mobiiltelefoni eripakkumise teatud tootest. BLE süsteem on sisseehitatud nii Datalogic Joya Touch ostupultidesse kui ka DisplayData elektroonilistesse hinnasiltidesse. BLE on standardina olemas ka kaasaegsemates nutitelefonides.

Andmeanalüütika süsteem – Real Time Marketing (tootja TeraData)

Andmeanalüütika süsteem, mille abil on võimalik ettevõttel suurendada kasumit ja tõsta käivet. Süsteem analüüsib pidevalt klientide ostukorve ja ostukäitumist ning sellest tulenevalt soovitab võimalikke uusi tooteid, et tõsta müüki. Tegemist on lahendustega, mis suudavad pakkuda analüüsidel põhinevaid tooteid lisaks sellele, mida klient on ise juba välja valinud. Süsteem on ehitatud selliselt, et kui klienditeenindaja unustab tootele juurde pakkuda lisatoodet, siis süsteem juba seda ei unusta. Lisaks pakub süsteem veel 3 sobilikku toodet ning toob välja veel 3 top toodet, mis selle profiiliga kliendid reeglina ostavad. Seda infot on võimalik korjata ja tagasi saata müügikanalitesse (mobiil, ostupult, iseteeninduskassa, klienditeenindaja mobiilkassa, tavakassa, e-pood jne), kust aga klient ostab.

Videoanalüütika (mitmed tootjad)

Jätkuvalt kasvutrendis on videoanalüütika kaupluste erinevate vajaduste rahuldamiseks. Kliendiloendus, kaupluse järjekordade analüüs, kliendituvastus, müügisaali “soojuskaart” jpm. Muuhulgas oli NRF messi Innovation LAB-is väljas sarnane lahendus Amazon Go Store tehnoloogiast. Seegi põhineb videoanalüütikal, mis tuvastab kus ning mis tooted asetsevad, kes võttis jne.

Virtuaalreaalsus kaubanduses – Shopper MX (tootja Context)

Virtuaalreaalsus ehk VR kaubanduses tähendab seda, kus füüsilist kauplust avamata pakutakse on-line ostlemisega harjunud tarbijale reaalsemat ostukogemust. Selliselt on juba Macy’s (USA) ja Sainsbury (UK) sisenenud Hiina turule kasutades VR tehnoloogia võimalusi. Kõik see on saanud võimalikuks koostöös Alibaba grupiga.

NRF-i tasub silmaringi laiendamiseks igal juhul külastada. Kui aga on konkreetne soov mõne lahenduse järgi, siis tasub teha eeltööd ja vastavad kohtumised varasemalt kokku leppida. Kindlasti leiab messilt uusi mõtteid ja lahendusi edendamaks oma äri uutel viisidel.

Otsi

Arhiiv

Kategooriad

  • Kõik
  • Nixor
  • Kaubandus
  • Horeca